Friday, August 16, 2019

Vi trivs inte här


Skräpbyråns skylt

Det har regnat i flera dagar och det börjar bli dags att jobba inomhus igen. Jag funderar på att ha öppet någon dag nästa vecka. Just nu har jag svår att tänka framåt och försöker fokusera på nuet så mycket det går. Vi letar efter nytt boende- där jag kan jobba och ha ateljé och verkstad hemma, så som vi hade det i Höllviken. Det var tidvis stressigt, men det var också underbart. Nu är det långt i från säkert att vi stannar i mellanskåne (växtzon 3). Vi är ju uppväxta i Skånes södra delar och vi har inte riktigt acklimatiserat oss. Jag vill inte verka gnällig, men vi trivs inte riktigt här. Det går inte att förklara varför. Jag älskar ju skogen och träden, men vi känner oss inte hemma. Kanske beror det på att det är en pytteaning kallare, mörkare, att naturen inte ser likadan ut, att dofterna inte stämmer, att jag saknar rapsfälten på våren? Så vi försöker hitta något söderut, eller sydösterut. Österlen vore fint. Vi saknar de öppna fälten, den oändliga himlen...


Presumtiva grannar?






  

No comments:

Post a Comment

Har inte tid...

Hinner inte skriva särskilt mycket just nu. Det enda jag gör är att packa och skruva ner hyllor. Det är nästan tre veckor tills det är dags ...