Saturday, August 24, 2019

Tysk margarinlåda

Den här lådan har vi haft på väggen i musikrummet. Den har fungerat utmärkt att förvara banjo- och gitarrsträngar, capo och annat smått som hör till instrumenten. Den har alltid varit vit och är egentligen inte särskilt fin. Jag hittade den i vår lada i Höllviken och då var den full av skrot. Idag fick jag plötsligt för mig att ta reda på vad som finns under färgen. Det var ganska smetigt att få bort all färg, så jag slarvade lite. Men jag gillar vart det är på väg. Jag har slut på slippapper men den kommer att få sig en ordentlig omgång av den varan sen. Men jag tror inte att jag kommer mycket längre idag.














Idag är det minst 28 grader varmt i skuggan. Jag skall bereda mig en stor svalkande drink och gömma mig under björken en stund.


Under färgen fanns det en tysk margarinlåda. Trevligt.

No comments:

Post a Comment

Har inte tid...

Hinner inte skriva särskilt mycket just nu. Det enda jag gör är att packa och skruva ner hyllor. Det är nästan tre veckor tills det är dags ...