Wednesday, August 28, 2019

Gröna drömmar

I vår nya trädgård, i vårt nya hus finns det till min stora glädje stockrosor. Jag har alltid önskat mig ett hus med stockrosor. Vad jag inte förstår är varför jag aldrig installerat några... Det borde ju inte vara så svårt. Jag har planterat Gladioler, Digitalis- som har liknande karaktärsdrag (baserat på egenhändigt dragna slutsatser). Det har gått ganska bra, tror jag. Jag vet ingenting om blommor och växter. Jag håller det helst enkelt- lavendel, salvia och rosor med ytterst stark överlevnadsinstinkt.

Jag gillar också tanken på att ha ett trädgårdsland. Jag sådde morötter i våras. Det är så härligt att dra upp dem ur jorden nu. Riktiga morötter- tänk att jag alstrat liv! Jag misslyckades dock med i princip allt annat i trädgårdslandet. Salladen åts upp av sniglar, purjolöken är spinkig som spagetti och tomaterna blev mjöliga. Det handlar nog lite om hur hängiven man är. Jag är lagd åt det lite mer explosiva hållet och tappar intresset om jag inte ser resultat tillräckligt fort. Jag får nog jobba lite med mig själv på den fronten, för jag tänker inte ge upp. Det blir ett nytt försök nästa vår.

Stockrosorna som vi fick på köpet står utanför Skräpbyråns soon-to-be verkstad. 



No comments:

Post a Comment

Har inte tid...

Hinner inte skriva särskilt mycket just nu. Det enda jag gör är att packa och skruva ner hyllor. Det är nästan tre veckor tills det är dags ...